Informujemy, że w związku z wdrożeniem produkcyjnym nowego Systemu AES zastępującego dotychczasowy System ECS2 od dnia 30.10.2017 od godziny 20:00 do 02.11.2017 do godziny 10:00 nie będzie możliwe przesyłanie żadnych zgłoszeń wywozowych.

Więcej informacji znajdziecie Państwo w dokumencie: AESr.pdf

 

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym została zainstalowana w środowisku produkcyjnym poprawka rozwiązująca problem z pobieraniem komunikatów POD, PZC. Standardowa wiadomość zawierająca adresy służące do pobierania w/w komunikatów została zaktualizowana i zawiera obecnie dwa opcjonalne odnośniki.

W zależności od wersji systemu operacyjnego zainstalowanego na komputerze klienckim, należy skorzystać z jednego z nich. Aby móc pobrać POD, PZC należy zainstalować kontrolkę EC2, zgodnie z instrukcją, którą przesyłamy Państwu w załączniku.

W przypadku zaistniałych problemów prosimy, o informację na adres:

Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

Instalacja kontrolki EC2

 

Uwaga!!!

Uprzejmie informujemy, że z dniem 1 stycznia 2017 roku zostanie zablokowana możliwość uzyskania klucza bezpiecznej transmisji w CBT Izby Celnej w Krakowie. Od tej daty wnioski o taki klucz będzie można składać wyłącznie w Centrum PKI za pomocą strony PUESC. Jednocześnie informujemy, że klucze wydane do tej pory przez CBT IC Kraków mogą być używane po 1 stycznia do chwili wygaśnięcia ważności certyfikatu.

 

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje o przesunięciu terminu ogólnopolskiego produkcyjnego wdrożenia systemu AES na dzień 28 listopada 2016 r.

Intencją Ministerstwa Finansów jest realizacja wszelkich działań zapewniających sprawne przejście na obsługę dokumentów wywozowych w usłudze e-Export przez system AES i inne komponenty SISC. Przesunięcie terminu jest spowodowane niejednoznacznymi wynikami testów obciążeniowych usługi e-Export, w obszarze  przekazywania i odbierania komunikatów z wykorzystaniem kanałów komunikacyjnych PUESC z /do Systemu AES. Biorąc pod uwagę konieczność zachowania stabilnej obsługi obrotu towarowego na kierunku wywozowym podjęta została decyzja o przesunięciu wdrożenia Systemu AES i niezwłocznym podjęciu działań optymalizacyjnych w ww. obszarze.

Informację w zakresie potwierdzenia gotowości do wdrożenia systemu AES we wskazanym na wstępie terminie udostępnimy najpóźniej w dniu 17 listopada 2016 r. W tej samej dacie poinformujemy też Państwa czy nadal aktualne jest wspólne uruchomienie AES i EMCS2.

Jednocześnie pragniemy poinformować, że bez względu na faktyczną datę uruchomienia AES będzie się to wiązało z 2-3 dniową niedostępnością jakiegokolwiek systemu wywozowego (wyłączony będzie także krajowy ECS) – tak więc po podaniu przez nas potwierdzonej daty uruchomienia systemu AES, prosimy to uwzględnić w swoich planach wysyłkowych.

Jednocześnie uprzejmie prosimy o kontynuowanie działań pilotażowych wg dotychczasowych zasad. Prosimy także o dopełnienie wszystkich obowiązków rejestracyjnych w ramach usługi e- Klient.

W listopadzie przeprowadzimy przynajmniej 2 tury testów obciążeniowych usługi e-Export.

 

Komunikat z dnia 1 czerwca 2016 r.

 

W nawiązaniu do komunikatu z dnia 23.05.2016 r. dotyczącego uruchomienia Systemu AIS/INTRASTAT Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że z uwagi na potrzebę ustabilizowania środowiska systemowego możliwe są zakłócenia w początkowym okresie funkcjonowania usługi e-INTRASTAT skutkujące jej czasową niedostępnością lub niewłaściwym działaniem. W związku z powyższym przesunięciu ulega termin składania zgłoszeń INTRASTAT za maj 2016 r. Zgłoszenia mogą być przesyłane do dnia 17 czerwca 2016 r. bez konsekwencji wynikających z niedokonania zgłoszenia INTRASTAT w wymaganym terminie.

 

Information dated 1st of June 2016 concerning the deployment of the AIS/INTRASTAT System.

 

Further to the information dated 23st of May 2016, concerning the deployment of the AIS/INTRASTAT System, Ministry of Finance kindly informs, that in the initial period of offering the e-INTRASTAT service it might happen that  irregularities in operation or unavailability of the e-INTRASTAT service occur. The reason for this is the necessity to gain full stability of the system environment. In view of the above, the deadline to submit INTRASTAT Declaration for May 2016 has been postponed to 17th of June 2016 without consequences resulting from failure to submit the INTRASTAT Declaration in due time.

 

UWAGA !

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że w dniu 1 czerwca 2016 r. o godzinie 9.00 zostanie wdrożony nowy system informatyczny AIS/INTRASTAT. Od dnia 25 maja br., ze względu na uruchomiony proces migracji, deklaracje INTRASTAT przestaną być przetwarzane w Podsystemie CELINA/INTRASTAT, a witryna WebCel Celina/Intrastat stanie się niedostępna dla osób zobowiązanych do dokonywania zgłoszeń INTRASTAT.

Szczegóły znajdują się w komunikacie Ministerstwa Finansów z dnia 23 maja 2016 r., opublikowanym w komunikacie z dnia 23.05.2016r. dot. uruchomienia systemu AIS/INTRASTAT