Mając na uwadze znacznie zwiększoną ilość przesyłanych komunikatów (termin złożenia deklaracji INTRASTAT), w związku z sygnalizowanymi nam problemami w komunikacji z wykorzystaniem portalu PUESC od dnia dzisiejszego, tj. 08.03.2017 do dnia 11.03.2017r. włącznie, ogłaszamy utrudnienia ogólnopolskie w zakresie systemów  AIS/ICS i NCTS2.
Oznacza to, że do soboty - 11 marca br. decyzję czy przejść na procedurę awaryjną podejmuje każdy Kierownik Oddziału Celnego, uwzględniając sytuację w swojej jednostce tj. wpływ utrudnień na płynność obsługi obrotu towarowego. 
Zdajemy sobie, że doświadczają Państwo opóźnień w odsyłaniu komunikatów zwrotnych (nawet kilkadziesiąt minut), niemniej prosimy o zaniechanie powielania wysyłania komunikatów dla tego samego zgłoszenia/dokumentu celnego, ponieważ takie postępowanie potęguje jeszcze występujące utrudnienia. Jeszcze raz uprzejmie przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.

 

Uwaga!!!

Uprzejmie informujemy, że z dniem 1 stycznia 2017 roku zostanie zablokowana możliwość uzyskania klucza bezpiecznej transmisji w CBT Izby Celnej w Krakowie. Od tej daty wnioski o taki klucz będzie można składać wyłącznie w Centrum PKI za pomocą strony PUESC. Jednocześnie informujemy, że klucze wydane do tej pory przez CBT IC Kraków mogą być używane po 1 stycznia do chwili wygaśnięcia ważności certyfikatu.

 

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje o przesunięciu terminu ogólnopolskiego produkcyjnego wdrożenia systemu AES na dzień 28 listopada 2016 r.

Intencją Ministerstwa Finansów jest realizacja wszelkich działań zapewniających sprawne przejście na obsługę dokumentów wywozowych w usłudze e-Export przez system AES i inne komponenty SISC. Przesunięcie terminu jest spowodowane niejednoznacznymi wynikami testów obciążeniowych usługi e-Export, w obszarze  przekazywania i odbierania komunikatów z wykorzystaniem kanałów komunikacyjnych PUESC z /do Systemu AES. Biorąc pod uwagę konieczność zachowania stabilnej obsługi obrotu towarowego na kierunku wywozowym podjęta została decyzja o przesunięciu wdrożenia Systemu AES i niezwłocznym podjęciu działań optymalizacyjnych w ww. obszarze.

Informację w zakresie potwierdzenia gotowości do wdrożenia systemu AES we wskazanym na wstępie terminie udostępnimy najpóźniej w dniu 17 listopada 2016 r. W tej samej dacie poinformujemy też Państwa czy nadal aktualne jest wspólne uruchomienie AES i EMCS2.

Jednocześnie pragniemy poinformować, że bez względu na faktyczną datę uruchomienia AES będzie się to wiązało z 2-3 dniową niedostępnością jakiegokolwiek systemu wywozowego (wyłączony będzie także krajowy ECS) – tak więc po podaniu przez nas potwierdzonej daty uruchomienia systemu AES, prosimy to uwzględnić w swoich planach wysyłkowych.

Jednocześnie uprzejmie prosimy o kontynuowanie działań pilotażowych wg dotychczasowych zasad. Prosimy także o dopełnienie wszystkich obowiązków rejestracyjnych w ramach usługi e- Klient.

W listopadzie przeprowadzimy przynajmniej 2 tury testów obciążeniowych usługi e-Export.

 

Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że ze względu na zaplanowane prace techniczne na portalu PUESC, w dniu 13.10.2016 od godziny 19:00 do godzin porannych dnia 14.10.2016, nastąpi przerwa w świadczeniu usług portalowych.
W tym czasie przewidziana jest całkowita niedostępność portalu oraz usług niewizualnych, tym samym niedostępne będą usługi:
- e-Klient,
- e-Wnioski,
- e-Zefir,
- e-Zabezpieczenia,
- e-Booking TRUCK,
- e-Tranzyt,
- e–INTRASTAT
- e–Import
- e-Export
Dotyczy to także innych e-usług, które są w fazie testów i pilotaży.
Niedostępne będą wszystkie kanały komunikacyjne: Portal PUESC, e-mail, web service, e-PUAP.
W przypadku usług uruchomionych produkcyjnie prosimy stosować procedury awaryjne udostępnione przez poszczególne systemy.
Przepraszamy za utrudnienia.

 

Uprzejmie informujemy, iż w związku z pracami technicznymi  w Izbie  Celnej w Krakowie, w dniu 02.08.2016r.,  w godzinach 20:00 – 23:00,  nastąpi przerwa w dostępie do systemów  ECS/ICS.  
Informacja o ewentualnej przerwie oraz o dokładnym terminie uruchomienia systemów, będzie dostępna na stronach internetowych: http://www.e-clo.pl .W przypadku utrudnień dopuszcza się stosowanie procedury awaryjnej

 

W związku z odwołaniem planowanej przez Rejon Dystrybucji Operatora ENEA S.A. na dzień 14.07.2016 r., przerwy w dostawie energii elektrycznej w miejscowości Latkowo, uprzejmie informujemy o odwołaniu z dniem 15.07.2016 r. procedury zapasowego oddziału celnego w Oddziale Celnym II w Bydgoszczy, który przejął realizację zadań Oddziału Celnego w Inowrocławiu.

Wniosek o odwolanie procedury zapasowego oddziału celnego.